Sabda Rasulullah SAW :
"Madu adalah penyembuh bagi penyakit di dalam hati dan hendaklah kamu berubat dengan Madu dari Al-Quran" Dari Ibnu Majah Al-Hadi Ibnu Masud R.a "Demi Allah SWT yang aku dalam genggamanNya, minumlah madu, malaikat akan memohon rahmat pada penghuni rumah yang ada madu didalamnya jika seseorang itu makan madu, seribu ubat masuk keperutnya dan sejuta penyakit keluar darinya" Selain menyuruh umatnya makan madu, Nabi Muhammad sendiri gemar meminum madu. Daripada Aisyah ra katanya, "Madu adalah makanan kesukaan Rasulullah SAW"

Pengambilan madu sebagai pengganti gula dalam minuman dan makanan harian amatlah bijak. Madu bukan sahaja memberi tenaga malah boleh memelihara kesihatan, kecantikan dan meningkatkan daya ingatan. Namun pastikan ianya asli. Banyak kajian menunjukan pergantungan kepada ubat ubatan moden berterusan, yang mengandungi bahan kimia boleh menjejaskan kesihatan. Kebesaran Tuhan telah menjadikan bahan semulajadi sebagai ubat penyembuh untuk manusia.

Keunikan dan keaslian serta khasiat Madu Khaula


Keunikan dan keaslian serta khasiat Madu Khaula yang berasal dari Wilayah Azarbaijan, Utara Iran.


"Dan Tuhanmu memberi ilham kepada lebah: "Hendaklah engkau membuat sarangmu pada gunung-ganang, dan pada pokok-pokok kayu, dan juga pada bangunan-bangunan yang didirikan oleh manusia".

"Kemudian makanlah dari segala jenis bunga-bungaan dan buah-buahan (yang engkau sukai) serta turutlah jalan-jalan peraturan Tuhanmu yang diilhamkan dan dimudahkanNya kepadamu" (dengan itu) akan keluarlah dari dalam badannya minuman (madu) yang berlainan warnanya, yang mengandungi penawar bagi manusia ( dari berbagai-bagai penyakit) sesungguhnya pada yang demikian itu ada tanda (yang membuktikan kemurahan Allah) bagi orang-orang yang berfikir" - (Surah An-Nahl, 68-69)

Khasiat Madu KHAULA ini sesuai untuk mengawal dan menghindarkan penyakit-penyakit yang seperti asma dan lelah, resdung, buasir, sakit jantung, batuk, darah tinggi, selsema, migrain, sakit tekak,tyroid dan kencing manis.

MADU KHAULA DIJAMIN MENGANDUNGI KANDUNGAN GULA SUKROSA KURANG 5% DAN KANDUNGAN LEMBAPAN KURANG 17.5% (MADU GRED A MENGIKUT PENGKELASAN INTERNATIONAL HONEY COMMISION (IHC)

Madu KHAULA dapat memulihkan sistem dalaman badan manusia dengan:
Memanaskan badan
Melancarkan perjalanan darah
Mengimbangkan diet badan
Menguatkan tenaga dalaman
Meningkatkan kecergasan, daya ingatan, emosi, kreativiti, hafalan dan kepintaran anak-anak
Melawaskan usus besar dan kecil
Madu ini juga berfungsi sebagai
Anti-alergik
Anti-septik
Anti-anemia
Anti-ulcer
Dari Ibnu Majah, Al-Hakim daripada Ibnu Masul (R.A): Sesungguhnya Rasulullah S.A.W telah bersabda, " Madu adalah penyembuh bagi penyakit dan Al-Quran adalah penyembuh bagi penyakit di dalam hati. Maka berubatlah kamu dengan madu dan Al-Quran".

Amalan menyukai dan memakan madu merupakan amalan Rasulullah S.A.W. Lebah telah mendapat ilham dari Allah dan madunya dijadikan sebagai penawar untuk penyakit seperti dinyatakan di dalam Surah An-Nahl Ayat 68-69. Jadikanlah ia satu amalan harian kita semua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan